פיצ'ר חדש במערכת הפרסום Facebook Rules
כל המכירות – אטסי? לא בטוח! שופיפיי כאלטרנטיבה או תוספת לחנות באטסי 9 דוגמאות לחנויות שופיפיי בתחום האסתטיקה והביוטי חנות שופיפיי לעסק קטן שופיפיי למסעדות שופיפיי וסליקה ישראלית חברות שליחויות שעובדות עם חנויות שופיפיי בישראל איך עושים קיצור לינקים בלי להסתבך מה זה שופיפיי קורס דיגיטלי – נכס דיגיטלי מניב 8 האפליקציות הכי שימושיות לשופיפיי איך להתכונן נכון לחג הקניות הישראלי – Shopping IL איך להפוך את חנות השופיפיי לעברית – המדריך המלא המדריך הפרקטי לשיווק מסעדות ובתי קפה בפייסבוק וויקס, שופיפיי או וורדפרס – איזו פלטפורמת מסחר לוקחת ובגדול? המדריך המלא לשיווק משרדי תיווך בפייסבוק איך לשתף קהלים מתוך הפיקסל של פייסבוק המדריך המקוצר למחקר במילים המדריך להתאמת סוג הקמפיין בפייסבוק למטרות שלנו המדד השקט – איך משפיע מדד התדירות על ביצועי הקמפיין שלכם? המדריך לכתיבת דף מכירה ארוך פיצ'ר חדש במערכת הפרסום Facebook Rules איך בונים תוכנית תוכן לעסק קטן – בינוני ?

פיצ'ר חדש במערכת הפרסום Facebook Rules

irit frank / ינואר 21, 2017 / פרסום בפייסבוק / 0 Comments

פייסבוק, היא רשת פרסום נפלאה, הסיבה הראשונה שהופכת את המערכת והאלגוריתם שלה לכזה פלא, זה כמות המידע (DATA) שיש למערכת על הגולשים. היא מאפשרת לנו לטרגט (to target ) ברמה כירורגית את קהל היעד שאנו מעוניינים בו. שזה גם יעיל תקציבית וגם יעיל שיווקית.
הסיבה השנייה שהופכת את המערכת הזו לכזה פלא היא העובדה, שהחברלך במרכזי הפיתוח לא נחים לרגע וכל כמה חודשים מוצאים לשוק פיצ'רים ויכולות חדשות.
נכון, זה יכול לעצבן ואו לקומם. תארו לעצמכם, אדם קם בבוקר, מגיע לעבודה, פותח את המחשב ובא לעשות את מה שהוא רגיל לעשות אבל הוא מגלה שמישהו הזיז את כפתורים אליהם היה רגיל, או שינה את ההגדרות או השם ישמור!! אללי לנו!! שינה את האופן שבו המערכת מחשבת את החשיפה….
היקום לעיתים קורס לתוך עצמו 🙂
אבל אני אישה אופטימית…. אני טוענת שזה שומר עלינו, הקמפיינירים (המורעלים, יש להוסיף) חדים, זריזים ובקשב מלא….
אז ללא כל הקדמות נוספות… קבלו אתו! את הפיצ'ר החדש הישר מצוות הפיתוח של מחלקת ה PPC של המערכת…. Rules – חוקים, או כללים בתרגום יותר נאמן למשמעות.

Facebook Rules – על שום מה ולמה?

בואו נתחיל מההתחלה… מהבוקר. לא בוקר ספציפי כי אם בוקר. כיחידת זמן התחלתית.
קמה לה קמפיינרית (מורעלת יש להוסיף) בבוקר, עוד לפני שהשמש זורחת לישיבת הלוטוס היומית שלה. ומיד שולחת יד לטלפון שלה לבדוק באפליקציית ניהול הקמפיינים של פייסבוק מה התחדש בלילה. חשיפה, המרות, עלויות וכו.
וכך היא מתחילה את היום… את הפעולה הזו של "נגיעה קלה" בכל קמפיין וקמפיין, הקמפיינרית המורעלת שלנו עושה בין 3-5 פעמים ביום עבור כל קמפיין כאשר הוא במצב של אופטימיזציה מלאה.
למה? כי אנחנו תמיד רוצים לדעת מה קורה עם העלויות שלנו, מה קורה עם אחוזי החשיפה וכו שלנו, וגם, כאשר אנחנו מנהלים תקציבים של עשרות ואו מאות אלפי שקלים לחודש פר קמפיין המספרים האלו יכולים להשתנות בשעות ספורות והקמפיין כולו יכול לצאת מאופטימיזציה בקלות רבה אם לא נהיה "עם יד על הדופק".
הגיוני וברור נכון?
כאן בדיוק, בנקודה הזו של הסיפור שלנו נכנסים ה Facebook rules החדשים לתמונה…
בעזרת כללים אלו אנו יכולים למעשה להורות למערכת ליידע אותנו על שינויים בקמפיין, בעלות הליד, בכמות החשיפה ועוד כל מני תופינים כאלו.
וכאשר זה קורה, אנחנו יכולים להגדיר למערכת אם לסגור את הקמפיין או את סט המודעות או לערוך שינויים בביד (bid ) להגדיל או להקטין, או להגדיל תקציב לכלל הקמפיין וכו, או פשוט ליידע אותנו בעזרת נוטיפיקציה קלילה.
ואז אנחנו יודעים מתי לגשת לכל קמפיין ולערוך בו שינויים נדרשים.
כך שלמעשה הוספת הפיצ'ר הזה חסך לי ולכם המון המון התעסקות…. המון!
אלוהים! מה אני אעשה עכשיו עם כל הזמן הזה שנפל עלי? 🙂

תכלס, איך בונים Facebook Rules

כאן בתמונה, למעלה מצד ימין (אני עובדת עם מערכת הפעלה באנגלית. אצל מי שעובד בעברית זה כנראה יהיה בצד ההפוך ) אתם יכולים לראות קובייה חדשה.
זה המקום בו אנחנו ניצור את הכללים החדשים שלנו. אנחנו נקבל קובייה כזו עבור הרמות בקמפיין. החל מרמת הקמפיין ועד רמת המודעה.

כללים ברמת הקמפיין :
כאשר אנו פותחים את חלון הקובייה זה המסך הבא שנקבל, כאן אנחנו קובעים את סוג הפעולה שאנחנו רוצים שהמערכת תבצע כאשר הכלל מתקיים.
קיימות לנו האופציות הבאות:

אחרי שבחרנו את הפעולה שהכלל יבצע כאשר הכלל הזה יתמלא אנחנו יורדים לרזולוציה של הכלל עצמו. מה צריך לקרות על מנת שהכלל יופעל.

האפשריות שיפתחו לנו כאן הן:

CTR ממוצע – כמה קליקים היו לנו בממוצע. הקליקים יכולים להיות מהסוגים הבאים : לייקים, קליקים על קישורים, על התמונה בפוסט וכו חלקי כמות החשיפות של המודעה .

כמות החשיפות – כמה חשיפות היו לנו עד כה. לאורך כל הקמפיין

חשיפות : כמות החשיפות שהיו לנו עד כה.

reach – לכמה אנשים הגענו עד כה בקמפיין שלנו. כמה אנשים צפו בו.

השלב הבא, הוא בחירת טווח הזמנים בו נראה שהחוק יפעל.
כלומר : האם נרצה שהחוק יבדוק את הפרמטרים שבחרנו בכל יום? או אולי בכל 3 ימים או לכל התקופה בה הוא רץ.
התשובה שלי היא, תלוי בגודל התקציב שלכם. אם התקציב שאתם מריצים הוא כמה עשרות שקלים ביום פר קמפיין או סט מודעות אני חושבת שמספיק שהכלל ירוץ כל 3 ימים. אם אתם מנהלים תקציבים גדולים יותר אז כמובן שאנו רוצים להריץ את הכלל מדי יום.

כאן, אנחנו רואים את התפריט האחרון שבו אנו צריכים לבחור מספר שבמידה ובעברנו אותו או לא הגענו אליו אנחנו נרצה לקבל התראה.
האפשרויות הן :

לאחר מכן, ניתן לכלל החדש שלנו שם ונבחר מי אמור לקבל נוטיפיקציה.
זהו… בערך 🙂
עכשיו נשאלת השאלה הגדולה מתי להשתמש בזה בכלל ?
התשובה שלי תהיה מעצבנת… ועל כך אני מתנצלת מראש.
התשובה שלי היא : תלוי.
תלוי מה אנחנו רוצים למדוד?
יעילות של מודעה אחת אל מול מודעה אחרת ?
או אולי קצב "שריפת" תקציב אל מול חשיפות ?
ואולי אנחנו פשוט רוצים להיות בטוחים שהמרות הרכישה שלנו כדאיות ברמה הכלכלית. שלא יצא שכל הרווח שלנו מעסקת המכירה נאכל על ידי הוצאות מדיה ותפעול המדיה.
אני יכולה לספר לכם שעד כה, מאז שהפיצ'ר הזה נחת אצלי במערכת הפרסום בניתי את הכללים הבאים:
כאשר הגענו להוצאה של 1000 שח במדיה
כאשר יש לי פחות מ X לידים ליום
כאשר עלות הליד היא יותר מ X
כאשר עלות המרת הרכישה היא לא בין טווח מחירים.

אז שיהיו לנו המרות שמחות