איך להתכונן נכון לחג הקניות הישראלי – Shopping IL

איך להתכונן נכון לחג הקניות הישראלי – Shopping IL

irit frank / מאי 31, 2021 / אופטימיזציה / 0 Comments

אני מניחה שאבות אבותיו של חג הקניות הישראלי Shopponin IL מגיעים מעבר לים : black friday and syber monday וחג הרווקים הסיני. אמר המוח היהודי ״נעשה גם לנו חג קניות, למען ירוויחו סוחרי עירנו וחובבי הקניות הציוניים״. 

כאשר אני מגיעה לתכנן מהלך שופיניג איל כהילכתו עבור לקוח אני לוקחת בחשבון 3 מרכיבים (כן כן, בדיוק כמו בצבא וגם… בנצרות!) 

  • הקמפיינים
  • האתר
  • רשימת הדיוור

ללא שלושת המרכיבים האלו האפקט של חג הקניות הבא עלינו לטובה לא יהיה אפקטיבי ואו גדול וריווחי כמו שאנו צופות. 

אני משמיטה מהרשימה הזו את איכות וכו כמות המבצעים בגלל שהם אינם תלויים בי באופן ישיר אלא בבעלת החנות ואו המותג. יש להדגיש כאן שהנחה של 5% היא אינה הנחה סקסית מספיק. וסביר להניח שגם אם נעשה הכל נכון ברמת הקמפיינים, האתר ורשימת הדיוור, עדיין התוצאות לא יהיו wow בגלל איכות המבצע. 

אז יאללה, נצלול. 

הקמפיינים: 

לפני shopping il

אנחנו יודעים להגיד בוודאות שהמרות שמגיעות מקמפיינים המיועדים לקהל חם הן זולות יותר ואפקטיביות יותר. 

לכן אנחנו רוצים להתחיל ולחמם את הקהל שלנו כמה שבועות כבר לפני האירוע. כמה שבועות אתן שואלות? 

שאלה מצויינת, עליה אני אענה בתשובה האלמותית ״תלוי״. 

למה תלוי ? כי לקנות תכשיט של למעלה מ 2000 שח לא דורש את אותו ״חימום הקהל״ כמו לקנות פריט יותר זול. אותו הדבר לגבי מוצרים בנישות אחרות. 

בנוסף, אם החנות שלי מבוססת כלומר פעילה בהצלחה תקופה ארוכה יותר יש לי יותר קהלים חמים ורימרקיטיניג לרוץ עליהם בזמן חג הקניות. אם החנות שלי חדשה יותר אז אני צריכה להוציא יותר כסף על חימום ועל הגדלת היקף הקהל. 

מה שאני אוהבת לעשות בדרך כלל לפני השופיניג איל, זה להריץ קמפיין המרות עם מיטוב להמרת הוספה לסל בתקציב מאוד גבוה ולהוריד את התקציב של קמפיין הרימרקטיניג הדינאמי.

נכון, אני פוגעת בהמרות הרכישה שיכלו להתקבל מתקציב רימריקטיניג דינאמי גדול, אבל אני למעשה ״צוברת״ המרות רכישה לחג עצמו. יש לקחת בחשבון שאם החג עוד רחוק, קרי מעל לשבוע אז יש אנשים שיקנו במקום אחר. לכן, יש לשקול את הורדת התקציב לקמפיין הרימרקטיניג. 

במקביל לזה, אנחנו רוצים לצבוע קהל ״טרי״ שאינו מכיר אותנו ולהתחיל לחשוף אותו ליתרונות המותג שלנו. עדיף לעשות את זה בסרטונים של מעל דקה כי אז אנחנו יכולים לייצר קהל של מי שצפה באחוז נכר מתוך הסרטונים.  – אם אנחנו הולכים על סרטונים, אנחנו נצטרך להפיק אותם בזמן, ולא בשבוע האחרון לפני החג. 

העניין דורש זמן הפקה, עריכה ומחשבה. 

במהלך shopping il

במהלך ימי החג, אנחנו נרצה להעלות את התקציבים לקמפיין הרימרקטיניג על מנת להגיע לכל אותם אנשים ״שצבענו״ קודם. בנוסף אנחנו נרצה לשנות את מיטוב הקמפיינים מהוספה לסל לרכישה. למה?
כי המערכת של פייסבוק, היא מערכת חכמה מאוד ובדיוק של כלב ציד מיומן, היא מביאה לנו את מה שאנחנו רוצות. אם נגיד לה ״הביאי לנו המרות הוספה לסל״ היא תביא לנו המרות הוספה לסל. אם נגיד לה ״הביאי לנו המרות רכישה״ היא תביא לנו המרות רכישה. 

האתר

לפני shopping il 

כחודשיים לפני החג אני מבצעת ״טיפול 100,000״ לאתרי הלקוחות. מה זה אומר? אני מתקינה כלי כמו  hot jar ומתחילה לצפות בסרטוני ההקלטות מהאתר, להבין מה אני יכולה לשפר, להזיז ולשנות. בדיוק כמו השיפוצים האלו שאנחנו עושים בבית שלנו לפני שאנחנו מארחים את חג הפסח על כל המשפחה המורחבת, כך אנחנו נרצה גם לעשות באתרי הלקוחות. יש שינויים שאנחנו יכולים לספוג את העלות שלהם ויש שינויים ישדרשו מהלקוח לשלוח יד לכיס. חשוב לשוחח על כך לפני עם הלקוח ולהבהיר לו את הנושא הזה. זה קריטי. 

אם נפנה תנועה לאתר ״שבור״ שאינו מזמין ואין עובד כמו שצריך התוצאות של המאמצים שלנו לא יסעו פרי וחבל. 

ועוד טיפ קטן ממני, אם האתר אינו עומד ברמת ״מסדר המפקד״ לרוב בסוף יאשימו את הקמפיינרית בביצועים הלא טובים. אז קחו את זה בחשבון. 

במהלך shopping il  

תלוי בגודל האתר שלכם ובתעבורה הרגילה אליו, כדי מאוד לברר עם חברת האחסון האם אנחנו מוכנים למסה גדולה של מבקרים.
אצל כמה מלקוחותי הגדולים לעיתים חווינו קשיים עם זה. זה טופל בזמן אמת תודות לחברות אחסון ובניית אתרים נהדרות אבל למדנו לקח לשנים הבאות. 

ועוד מילה נכתוב על כל נושא המשלוחים, סביר להניח שיהיה גידול בכמות המשלוחים שהאתר יוציא בעקבות חג הקניות, יש להאתרגן על זה מראש ולוודא שזמני המשלוח לא יהיו מוגזמים וארוכים מדי. 

רשימת הדיוור 

לפני shopping il 

אם אתם לא עושים אימייל מרקטיניג עבור חנות האיקומרס שלכם, אז זו ההזדמנות שלי להגיד לכם אתם טועים, טעות חמורה״. האימייל מרקטיניג הוא אחד הערוצים המניבים והכדאיים ביותר אצל רוב לקוחות האיקורמס שלי. 

אתם מאוד רוצים להתחיל ולפתח את הערוץ הזה. 

אנחנו רוצים להגיע אל החג עם רשימה גדולה ״וקשובה״ כמה שיותר. 

לכן בחודשים שלפני החג אנחנו נרצה להשקיע תקציבים בהגדלת הרשימה, אם זה בעזרת ספרון מתכונים חינם (בהנחה שזה מתאים לעולמות התוכן) אולי, רשימת אתרי טיולים ברחבי הארץ שמתאימים לטיולים עם ילדים בגילאים שונים, אולי קופון הרשמה לרשימת הדיוור וכו. 

אנחנו רוצים להגדיל את הרשימה כמה שיותר. זה קריטי לקראת חג הקניות הישראלי. 

כמה ימים לפני החג אנחנו נרצה להתחיל לדוור את הרשימה שלנו ולהתחיל לספר להם איזה מבצעים שווים אנחנו מתכננים להם, המטרה שלנו היא : שהם יוסיפו לסל הקניות כבר עכשיו את המוצרים שהם רוצים, למה? 

שאלה נהדרת יש לכן 🙂

כי אנחנו רוצות לתפוס ברימרקטיניג את הקהל, אנחנו נשקיע תקציבים גדולים מאוד ברימירקטיניג ואנחנו רוצות להפוך אותו לכמה שיותר אפקטיבי. 

במהלך החג, אנחנו נרצה להוציא כמה וכמה מיילים שמכריזים שהמבצעים כבר ״באוויר״ ואפשר להזמין את המוצרים שאתם רוצים בהנחות. אם יש לנו את מספרי הניידים של הלקוחות תרגישו בנוח גם לשלוח כמה sms במהלך החג. 

יש לפזר את השילוח על מנת ליצור חשיפה מועילה ולא מעיקה. איך נדע מתי לשלוח מה?
כמה חודשים לפני החג יש להתחיל ולמדוד את נתוני הפתיחה של המיילים והמסרונים (sms) על מנת להגיע לshoppig IL מוכנים ועם ידע מוחשי ולא תחושות בטן. 

אני אוהבת לעבוד עם אקסל מסודר, האקסל בנוי כך : 

עמודות : 

שורת נושא 

לינק מדיד 

סוג השילוח (מייל או מסרון) 

תאריך

שעת שילוח 

יום בשבוע

כמות פתיחות (למייל) 

כמות הקלקות על לינק 

אחרי כמה חודשים של עבודה מתחילה להתבהר התמונה, מתי כדאי לשלוח ואיזה סוג של שילוח. 

עבודת ההכנה הספצפית הזו היא קריטית לכלכליות המבצעים של shopping IL. 

את כל המיילים והמסרונים אנחנו רוצים לתזמן במערכת כמה ימים טובים לפני הפעילות השיווקית, על מנת שלא נזכר ברגע האחרון ונשלח חומרים ״לא אפויים״ לקהל הלקוחות. 

עבודת ההכנה הזו היא קריטית למי שרוצה להצליח בפעילות שלו ב shopping IL, הקהל למד לחכות למבצעים האלו סביב נומבמר ולכן ״אוגר״ את הקניות שלו לימים אלו. מי שיגיע מוכן, על מכונה שיווקית חדה ומתקתקת, יקטוף את הפירות של האירוע הזה. 

ומי שלא… לא.